Fortress America
I Fortress America skal USA forsvare sig mod tre dødbringende invasionshære: Asian People's Alliance fra vest, Central American Federation fra syd og Euro-Socialist Pact fra øst. Spillerne påtager sig enten rollen som USA, der kæmper for at beskytte sig selv mod udenlandske trusler, eller rollen som en eller flere af de invaderende hære, der kæmper kamp efter kamp for at erhverve vigtige territorier.
Hvis de invaderende styrker gør krav på nok amerikanske byer, er USA's forsvar brudt sammen, og nationen falder. Men hvis USA kan beskytte sine byer længe nok, lykkes det ikke de invaderende styrker at rykke Amerika op med rode, og deres indtrængen er slut.
Fortress America spilles over flere runder, hvor hver spiller samler sine styrker, bevæger sig ind i fjendtligt kontrollerede områder og deltager i voldsomme ildkampe. Men afhængigt af, om du er den amerikanske spiller eller en af angriberne, vil din spiloplevelse og generelle strategi være helt forskellig. USA skal effektivt bruge sine kolossale lasere, de ultimative masseødelæggelsesvåben, i sit eget forsvar. Og efterhånden som amerikanske hovertanks, helikoptere, bombefly og infanteri ødelægges og fjernes fra kortet, dukker der hele tiden nye amerikanske guerillakrigere op for at forsvare deres hjemland. Den amerikanske spiller er omringet og alene og må gøre sit bedste for at afværge angreb på tre fronter i en række spændingsfyldte kampe.
Invadererne skal på den anden side være konstant aggressive. Deres mål er kollektivt at indtage 18 ud af 30 amerikanske storbyer, og for at gøre det skal de lægge et tidligt pres, før USA har en chance for at reagere, og holde presset konstant. For at komplicere invadernes mission modtager deres hære ikke yderligere forstærkninger, så de må udnytte de styrker, de har til rådighed, optimalt. Gennem en række nervepirrende kampe, der bruger et unikt terningbaseret kampsystem, skal hver spiller manøvrere sine svindende hære for at sikre sit mål. Men kan Amerika stoppes, eller vil en mislykket invasion kun tvinge dem til at stramme deres militære greb om verden.
Ændret i denne udgave:
- Praktiske brugerdefinerede terninger overflødiggør behovet for at konsultere diagrammer under kamp.
- En timer med ti omgange giver den amerikanske spiller en ekstra vej til sejr: at overleve invasionen.
- Et »Captured City«-spor lader alle spillere se med et hurtigt blik, hvor tæt de er på sejr eller nederlag.
- Et lille antal byer er fjernet fra kortet, og andre er tilføjet for at skabe en mere strategisk tilfredsstillende oplevelse.
- Der er tilføjet et sæt kort til Invader-spillerne, som de kan bruge som en regelmulighed.
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.