Sojourner Tales
Tracy & Laura Hickmans historiefortællende brætspil, der forvandler din e-reading-enhed til en portal for eventyr og fantasi.
Brug strategi og kløgt, når du opdager og samler delene af din mystiske historie, og vær så den første til at fuldføre det episke eventyr. Fortællingen er forskellig, hver gang du spiller ... eller du kan downloade nye Sojourner Tales til at spille fra hjemmesiden på sojournertales.com!
Spillerne begynder med den spiller, der har Lead Player-brikken (Lead Player), og udfører hver tur i to spillerunder: en Journey-runde (bevægelse) og en Story-runde.
Bevægelse sker ved terningkast ned ad stier, der forbinder "steder" og "kapitelplader", som ligger på eventfelter rundt omkring på brættet. Spillernes bevægelser giver dem enten mulighed for at afslutte bevægelsen på steder eller 'kapitelplader'. Hvis der er en anden spillers brik på slutbevægelsesfeltet, kæmper begge spillere om kontrollen over dette felt, og vinderen bestemmer, hvem af dem der skal flytte 1-2 felter frem fra dette felt. "Kapitelskiver" kan samles op fra brættet i næste runde, og i så fald tæller pladsen ikke længere med i bevægelsen, hvilket giver færre muligheder for bevægelse, efterhånden som spillet skrider frem.
Når alle spillerbrikker har afsluttet deres bevægelse, begynder historierunden med hovedspilleren. Spillere på 'kapitelplader' i en anden spillers farve afslutter deres runde. Spillere, der ligger på åbne "kapitelskiver" i deres egen farve, tager dem af brættet og lægger dem på et kort foran sig. Hvis de har lige så mange "kapitelskiver" som den aktuelle "kapitel"-markør på spillepladen, har de en "episk historie"-begivenhed (der henvises til "kapitel"- og "scene"-markørerne på spillepladen for startnummeret) og bliver den ledende spiller. Ellers har de en "Twisted Tales"-begivenhed, hvor de kombinerer to kort fra "twisted"-kortet og et tredje kort fra "Tales"-kortet til en kort plotbeskrivelse.
Både Epic Story-begivenheder og Twisted Tales-begivenheder genererer et Tales-referencenummer, som en anden spiller ved bordet slår op i Sojourner Story Book. Story Book er enten en papirbog, der følger med spillet, eller en e-bogsfil (epub- eller mobi-format), som er blevet downloadet fra vores hjemmeside. Denne historiebog er spillets historiemotor. Hvert opslag kan give spilleren en særlig udfordring, sende "kapitel"- og "scene"-markørerne videre på spillepladen eller give "skæbnekort", som spillerne kan bruge til at forbedre deres position eller hindre andre spillere i løbet af spillet.
Valgfrie regler giver kreative spillere mulighed for at skabe deres egen "generiske historie" spontant under spillet.
Generelt er målet at få fem 'Story Disks' i din egen farve for at vinde spillet. Du kæmper mod andre spillere og mod historiebøgerne for at opnå dette. Afslutningen afslutter historien og erklærer den vindende historiefortæller.
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.