Black Souls
Designer Inc's seneste videospiltitel Black Souls har opnået international succes! Det er blevet hyldet som et af de sværeste digitale spil nogensinde og har tiltrukket millioner af hardcore gamere. Hemmeligheden bag denne enorme succes ligger ikke bare i at lave et ekstremt svært spil. Det kan enhver gøre. Den sande udfordring ligger i at afbalancere det, så det bliver så svært som muligt, men stadig fair nok til, at de allerbedste spillere kan overleve til det sidste. Desværre er spilstudiet meget underbemandet, og ledelsen ønsker at ansætte endnu en Game Designer til at udvikle mere indhold i Black Souls.
Du har fået en enestående mulighed for at blive hyret af Designer Inc som level designer, en integreret del af Black Souls' udviklingsteam! Som en af finalekandidaterne skal du bevise dine designfærdigheder under dine fremtidige arbejdsgiveres dømmende øjne i en 'Early Beta Access'-prøve for at skabe et niveau, der bedst afspejler ånden i Black Souls - et meget vanskeligt, men fair spil. En gruppe erfarne playtestere vil blive sendt ud for at prøve din omhyggeligt designede bane og give feedback om, hvorvidt de kan lide eller ikke lide den, når den er færdig. Hvis niveauet er for let, vil de slet ikke føle sig udfordret. Hvis det er for svært, vil de alle blive dræbt og finde det uretfærdigt. Hvem bliver den sidste kandidat til at blive optaget i Designer Inc's rækker?
Dette er et unikt temaspil - et spil om at designe et spil!
Sådan spiller du:
Alle spillere begynder spillet med den samme blanding af partier, tilfældigt genereret fra et spil Partykort. Spillet er opdelt i to faser - designfasen efterfulgt af spilfasen.
Læg alle brikkerne (også kendt som aktiver) i trækposen, og tag så tilfældigt et antal aktiver svarende til antallet af spillere, og læg dem midt på spilleområdet. Dette er kendt som aktivpuljen. (Mindste antal aktiver fra posen er 3, også selvom der kun er 2 spillere).
Spillerne vælger i al hemmelighed et af deres 6 budkort (værdi 1-6) og afslører dem på samme tid. I faldende rækkefølge med højeste budværdi først skiftes spillerne til at vælge et aktiv fra puljen. Spillerne skal straks placere deres nyerhvervede aktiver på deres egne individuelle spillerplader. De kan vælge at placere aktivet på et hvilket som helst af de 3 tilgængelige niveauer. Når aktivet placeres på niveau 1 og 3, skal det placeres på det tomme felt længst til venstre på det pågældende niveau. Hvis spilleren beslutter sig for at placere det på niveau 2, skal aktivet placeres på det tomme felt længst til højre på det niveau.
Alle spillere har en Hack-færdighed, som de hver især kan bruge to gange pr. spil, hvilket gør det muligt for dem at undgå at miste effekten af sekundære evner under uafgjort samt at beholde deres budnumre i stedet for at gå sidst. Mellem de spillere, der står lige, følger spillerækkefølgen den foregående tur. Hvis spiller A og B står lige, og spiller B havde sin tur før A i den foregående tur, vil hun fortsat have sin tur før A i denne nye tur. Hvis spillerne står lige i spillets første tur, stiger spillerækkefølgen fra den yngste først.
Det er vigtigt at bemærke, at aktiver tilhører tre typer - hule, fangehul og udendørs. Spillerne får bonuspoint, hvis de kan kæde og forbinde flere Assets af samme type sammen.
Efter 12 omgange i designfasen skal alle spilleres bræt være fyldt helt op med 12 aktiver hver. Så begynder Gameplay-fasen. Det er her, alle spillernes partier starter fra deres aktiv længst til venstre på første niveau og arbejder sig fremad indtil det sidste aktiv på pladsen længst til højre på niveau 3. Alle aktiver i spillet har 4 værdier - den første værdi viser, hvor mange krigere der vil dø i det pågældende aktiv, den anden viser, hvor mange magikere der vil dø, den tredje viser, hvor mange healere der vil dø, og den fjerde viser en vurdering af, hvor svært aktivet er. Spillerne vælger kun at løse EN af de tre første værdier. Det er vigtigt at træffe kloge beslutninger for at minimere antallet af døde på tværs af de forskellige klasser i hvert parti.
For at vinde spillet skal du sørge for, at din gruppe overlever hele niveauet til slutningen (ja, det samme niveau, som du designede tidligere). Derefter får du bonuspoint for din dungeons sværhedsgrad samt for hver 3 døde medlemmer. Derfor er de bedste spillere dem, der kan designe meget svære levels, men stadig få deres gruppe til slutningen. Det er dog MEGET almindeligt, at hele grupper bliver udslettet - det er trods alt Black Souls!
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.