Ticket to Ride Map Collection 4: Nederland
Grundprincipperne i TtR-spillet er de samme som altid - spillerne samler togkort for at kræve ruter mellem bypar med det overordnede mål at udfylde billetter, som de har i hånden - men Ticket to Ride: Nederland fordrejer dette gameplay på to måder. For det første er næsten alle ruter på spillepladen dobbeltruter, hvor to spor forbinder byerne. Begge disse ruter er i spil, uanset hvor mange spillere der er i spillet.
For det andet har hver rute - uanset om den er dobbelt eller enkelt - en broafgift, som spilleren skal betale, når han bygger på den pågældende rute. På en enkelt rute eller det første spor på en dobbeltrute betaler spilleren denne vejafgift - som koster 1-4 mønter - til banken; på det andet spor på en dobbeltrute betaler spilleren denne vejafgift til den spiller, der byggede det første spor. Spillerne starter spillet med 30 mønter, og hvis du ikke kan betale en vejafgift, skal du tage et lånekort for at dække prisen, og hvert lån koster dig 5 point ved spillets afslutning.
Ud over at hjælpe dig med at undgå lån er mønter vigtige, fordi spillerne ved spillets afslutning får en bonus baseret på, hvor mange mønter de har i forhold til alle andre. I et spil med fem spillere får spilleren med flest mønter f.eks. en bonus på 55 point; spilleren på andenpladsen får 35 point, og de andre spillere får 20, 10 og 0 point. Hvis du har taget et lån, er du dog ikke berettiget til denne bonuspointgivning, så spillerne har et incitament til at bygge tidligt og ofte.
Disse møntbonusser opvejes af de mange destinationsbilletter med store pointværdier: seks af dem er 29+ point værd, mens yderligere sytten er 17-26 point værd.
Dette er en udvidelse, og kræver et core game af Ticket to Ride.
Vi anbefaler Gamegenics sleeves/kort lommer til at beskytte dine kort, som du kan finde nedenfor. For at sleeve dette produkt skal du bruge op til:
-
2 pakker Green - Standard American-sized Sleeves, 59 x 91 mm
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.