Ambar
Rav har siden oldtiden været betragtet som en semi-dyrebar juvel. Mens den bedst kendte farve på rav er gul/honning, er der sjældne sorter af andre farver. I brætspillet Ambar skal du forsøge at samle rav, ved at følge farlige ruter. De bruges til at skabe attraktive juveler og sælge dem til den højeste pris i villaer og slotte.
De to vigtigste områder:
Route Days: bliver dannet ved at trække kort fra rutedækket
Action zone: består af fire faste kort foran hver spiller.
Under deres tur trækker en spiller kort fra rutedækket, hvor neutrale kort (creme farve) og kort, der repræsenterer farerne ved rejsen (sorte kort) vises. Hvert kort repræsenterer en dag, og jo flere dage du spiller (fase 1 i turn), jo flere handlinger kan du tage (fase 2 i turn). Disse handlinger bruges til at indsamle rav, fremstille dyrebare juveler med det og tage dem til landsbyer, hvor de kan sælges.
Spillet er opdelt i to forskellige runder. Den første runde kommer med færre ressourcer og indebærer mindre fare. Den anden runde tilføjer genudsætningskortene fra den første runde blandet med de nye kort fra den anden runde. Når kortene i anden runde er færdige, slutter spillet, og spilleren med flest guld vinder.
Under hele spillet jager dæmoner spillerne. I den første runde er der slangedæmonen, der jager den spiller, der går for meget (fem eller flere rejsedage), og i anden runde er den røde dæmon, der altid forfølger spilleren med mest guld.
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.