Last Will
I sit sidste testamente har din rige onkel skrevet, at alle hans millioner skal gå til den nevø, der kan nyde penge mest. Hvordan finder man ud af, hvilken nevø der skal være rig? I får hver en stor sum penge, og den, der først kan bruge dem, er den retmæssige arving. Besøg de mest eksklusive teatre eller spis på de dyreste restauranter. Køb gamle ejendomme til samme pris som nye, og sælg dem som ruiner. Hold en kæmpe fest i dit palæ eller på din private båd. Brug penge, som om dit liv afhang af det. Brug for at blive rig! Hvis du er den første, der løber tør for penge, får du resten af hans arv - og vinder spillet.
I Last Will starter hver spiller med en vis mængde penge, en individuel spilleplade, to stikirenddrenge og to kort med en kombination af ejendomme og hjælpere. Ved starten af hver runde lægges der kort fra de relevante stakke på offerbrætterne; de fire almindelige stakke er egenskaber, ledsagere, begivenheder, hjælpere og udgifter, mens specialkort udgør deres egen stak. Den særlige blanding af kort varierer fra runde til runde og efter antallet af spillere.
Hver spiller vælger derefter en plan for runden, hvor hver plan angiver antallet af kort, spilleren trækker (trækkes straks fra de fire almindelige dæk i en hvilken som helst kombination), hvor mange stikirenddrenge han kan bruge senere (en eller to), antallet af handlinger, der er tilgængelige for ham i den runde, og hans plads i spillerækkefølgen i den runde. I spillerækkefølgen for den pågældende runde skiftes spillerne derefter til at vælge en handling med deres stikirenddreng(e), og disse handlinger er:
- Tag et udstillet kort og læg det på din hånd.
- Træk et kort fra en almindelig bunke - dette kan kun vælges én gang af hver spiller.
- Besøg operaen og brug $2.
- Juster værdimodifikatorerne på ejendomsmarkedet.
- Tag en udvidelse af spillepladen, så du får plads til at spille flere kort.
Spillerne foretager derefter handlinger i spillerækkefølgen for den pågældende runde, og hver spiller har så mange handlinger som angivet på sin plan. Handlinger giver dig mulighed for at spille engangsbegivenheder (som har en pris, muligvis variabel), hjælpere og tilbagevendende udgifter (som placeres på din individuelle spillerplade) og ejendomme (som koster penge og kan afskrives over tid). Du kan ofte spille ledsagere med begivenheder eller tilbagevendende udgifter - selvfølgelig skal du tage en date med i operaen eller en hest med på din yacht! - for at øge deres omkostninger. Du kan også bruge handlinger til at aktivere kort på din spilleplade, eventuelt med en eller flere ledsagere og altid med det formål at bruge penge. Hjælpere og specialkort kan give dig unikke kræfter til at øge din ødselhed yderligere.
Ved slutningen af hver runde skal du smide ned til to kort på hånden, og ejendomme, der kan afskrives, gør det; det er godt, da en spiller ikke kan gå konkurs, hvis han ejer ejendomme, og den eneste måde at slippe af med ejendomme på er at sælge dem, hvilket desværre giver dig penge tilbage, medmindre afskrivningen var intens, eller du manipulerer markedet.
Hvis en spiller hverken har penge eller ejendomme, erklærer han sig konkurs, og spillet slutter ved afslutningen af den runde; ellers slutter spillet efter syv runder. Den spiller, der har færrest penge (eller endda mest gæld), vinder.
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.