Decrypto
Spillere konkurrerer i to hold i Decrypto, hvor hvert hold forsøger at fortolke de kodede meddelelser, som deres holdkammerater præsenterer for dem, mens de knækker de koder, de opfanger fra modstandernes hold.
Hvert hold deres egen skærm, og på denne skærm gemmer de fire kort i lommer nummereret 1-4, så alle på det samme hold kan se ordene på disse kort, mens de skjuler ordene fra det modsatte hold. I den første runde gør hvert hold følgende: Et medlem af holdet tager et kodekort, der viser tre af cifrene 1-4 i en eller anden rækkefølge, f.eks. 4-2-1. De giver derefter en kodet besked, som deres teamkammerater skal bruge til at gætte denne kode. For eksempel, hvis holdets fire ord er "gris", "slik", "telt" og "søn", kan de måske sige "Afkom-Sødt-Kerneeksport" og håbe, at holdkammeraterne korrekt kan kortlægge disse ord til 4- 2-1. Hvis de gætter rigtigt, fantastisk; hvis ikke modtager holdet et sort taber mærke.
Fra anden runde skal et medlem af hvert hold igen give en anelse om deres ord for at matche en nummereret kode. Hvis jeg får 2-4-3, kan jeg nu sige, "Sukker-Prins-Sov". Det andet team forsøger derefter at gætte vores nummererede kode. Hvis de er korrekte, får de et hvidt mærke for succes; hvis ikke, skal mit team gætte korrekt eller tage et sort mærke af fiasko. (At gætte korrekt gør intet andet end at undgå fiasko og give det modstandende hold information om, hvad vores skjulte ord kan være.)
Runderne fortsætter, indtil et hold indsamler enten det andet hvide mærke (vinder spillet) eller det andet sorte mærke (taber spillet). Spil varer typisk mellem 4-7 runder. Hvis ingen af holdene har vundet efter otte runder, skal hvert hold forsøge at gætte det andet holds ord; det hold der gætter flest ord vinder.
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.