Agemonia
Agemonia, en fortryllet verden fuld af magi, oplever sin største omvæltning. Jordskælv, flodbølger, elektriske storme - de kataklysmiske begivenheder tager til og driver de dødelige racer til randen af krig. Hvad kan det have at gøre med genopblomstringen af mystiske, ældgamle apparater? Og hvad med det mørke, der nærmer sig, og som rækker ud over Breach's skyggefulde porte...?
Agemonia er et fuldt kooperativt brætspil med udfordrende, moralske valg, sat i en ekspansiv historie for 1-4 spillere. Lev din skæbne, og bliv den mægtigste af usandsynlige helte - eller endda den mest foragtelige af skurke - i dette uforglemmelige eventyr!
Spillet
Når dine helte udforsker scenariekortet, udløses der historiepunkter, som afslører mere information om dine omgivelser. De kan give nyttigt udstyr eller skatte, skabe nye fjender på kortet eller give din helt en mulighed for at teste en af sine evner: Might, Agility eller Will, ved at slå med terninger og bruge Stamina. Du bruger Stamina i form af Stamina-chips, men disse bliver også brugt og vendt til deres sårside, når din helt tager skade, hvilket reducerer mængden af Stamina, som du kan bruge. Hver tur udfører din helt en handling (såsom at angribe, helbrede eller fokusere dine evner) og en manøvre (såsom at bevæge sig, meditere for at genvinde dyrebar Stamina eller komme sig for at helbrede dine sår) i vilkårlig rækkefølge.
Vælg med omhu, da dit valg af handling også vil påvirke din turrækkefølge i runden, og det er vigtigt at koordinere dine handlinger med dine medhelte.
Kamp
Hver helt har en eller flere handlinger, der giver dem mulighed for at udføre et angreb ved at slå terninger og bruge udholdenhed. Angreb kan være nærkamp, afstandsangreb eller magi. Nærkamps- og afstandsangreb kræver et våben for at kunne udføres, og et våben af god kvalitet vil forbedre et angreb. Hver helt har et udvalg af forskellige angreb at vælge imellem, som kan ændres på deres heltebræt mellem scenarierne.
Hvert fjendtligt angreb har en fast værdi og er knyttet til en af de tre helteevner: Might, Agility eller Will. Den angrebne helt skal teste den tilsvarende evne for at forsøge at modstå angrebet. Skade påføres ved at vende din Helts værdifulde udholdenhedschips til deres sårside. For meget skade og din helt kan blive såret og få en skade. Nogle fjendtlige angreb kan påføre din helt en negativ tilstand som blødning eller sammenfiltring, som han/hun skal overvinde for at fortsætte sine heltegerninger."
Vi anbefaler Gamegenics sleeves/kort lommer til at beskytte dine kort, som du kan finde nedenfor. For at sleeve dette produkt skal du bruge op til:
-
2 pakker Gray - Standard Card Game Sleeve, 66 x 91 mm
-
6 pakker Ruby - Mini European-sized Sleeves, 46 x 71 mm
-
15 pakker Orange - Tarot-sized Sleeves, 73 x 122 mm
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.